Monday, June 23, 2014

Set Berpantang Shakle


   
ibu moden zaman sekarang rata-rata telah mula mengambil berat mengenai kesihatan selepas bersalin. Bukan semata untuk ibu nampak sihat dan cantik kembali tapi juga untuk kesihatan dan kesejahteraan bayi, iaitu dengan menyusukan anak yang baru lahir dengan susu ibu. Kebanyakan ibu yang lepas bersalin mengelak untuk makan jamu dan maajun kerana dikatakan panas dan boleh menyebabkan bayi cirit birit dan menghadapi masalah kuning. Shaklee mencadangkan Set Berpantang Shaklee untuk ibu-ibu yang baru melahirkan bayi. Set pantang ini bukan sahaja bagus untuk pemulihan badan dan emosi si ibu, malahan amat bagus bagi menjayakan penyusuan susu ibu.Apa yang ada di dalam Set Berpantang Shaklee:

 
 
Vita-Lea
120 biji
Terdapat 28 jenis nutrisi yang diperlukan oleh tubuh badan di dalam sebotol multivitamin dan multimineral ini. Beta Karotena yang ada di dalamnya membantu untuk memulihkan dan mengembangkan tisu. Kalsium dan fosforus (dengan vitamin C dan D) untuk kesihatan tulang dan penyusuan. Biotin dan Panthotenic Acid metabolisma lemak dan Vitamin B12 pula bagi menggalakan pembentukan sel darah merah. Ibu kan banyak kehilangan darah semasa melahirkan. Ibu akan nampak pucat, jika ibu cukup sel darah merah, muka pun jadi tampak berseri.

B-Complex
120 biji
Dikenali sebagai vitamin anti-stress. Ia juga memelihara kesihatan saraf. Emosi ibu yang baru melahirkan anak perlu dijaga, stress yang sedikit jika tak ditangani boleh membawa kepada meroyan. Jika ibu stress susu badan juga akan terpengaruh, susu menjadi sedikit.

Vita-C
180 biji
Vitamin C sangat penting untuk membantu penyerapan zat besi, ini mengelakkan anemia. Juga penting menjaga kiraan kolagen di dalam badan. Vitamin C juga akan mengelakkan ibu terkena selsema. Jika ibu tidak sihat bagaimana mahu menyusukan anak.

Zinc
120 biji
Zinc bertindak mempercepatkan luka perineum dan luka-luka di dalam badan, jika kurang zinc maka proses penyembuhan menjadi lambat. Luka yang sembuh dengan segara akan membolehkan ibu dalam pantang bergerak lebih aktif. Juga mengelakkan rambut gugur dan jangkitan luka bersalin.

Alfalfa Complex
330&700 biji

Bertindak sebagai penambah susu sejak zaman berzaman. Tapi jika bayi mengalami sakit kuning atau jaundis kurangkan atau berhentikan seketika sehingga bayi kembali pulih.

Energizing Soy Protein
850 gram
Protein juga satu elemen penting untuk bina semula tisu-tisu badan yang rosak dan terkoyak ketika melahirkan. Juga bertindak memekatkan dan menambah susu ibu.




Sebarang pertanyaan boleh terus hubungi saya (Neng)    
SMS / CALL / WHATSAPP : +6 0111 673 1847

No comments:

Post a Comment

Untuk sebarang oder / pertanyaan boleh

✉ email di : aneng.hitchies@gmail.com
✉ PM di : www.facebook.com/anenghitchies
✉ Whatsapp : 0111 673 1847

Harap maklum :)