Monday, June 23, 2014

Ye ke Lecithin Shaklee Boleh Pecahkan Lemak???


 
 
 
Lecithin Shaklee memang superb!!!Mana tidak nya, iamampu memecahkan dan mencairkan lemak-lemak jahat dalam badan tu. Tak percaya?? Kat bawah ni ada satu eksperimen. Gambar pertama di mana minyak dicampukan ke dalam segelas air. Minyak tu terapungkan. Semestinya minyak dan air tidak akan bercampur. Then setelah di letakkan Lecithin di dalam gelas td dan di kacau, didapati minyak dan air tersebut sebati. Ini menunjukkan bahawa Lecthin berupaya memecakan dan menguraikan lemak tersebut. Anda boleh cuba di rumah kalau tidak yakin dengan ujian ini.






Jom kita berkenalan dengan LEMAK..


Lemak adalah salah satu dari kandungan yang ada di dalam makanan. Meskipun memiliki rasa enak, namun kebanyakan orang mulai menghindari lemak atau apapun yang mengandung lemak atas pelbagai alsan dan salah satunya adalah faktor kesihatan. 

Lemak ini sendiri ada beberapa jenis. Ada yang berasal dari haiwan dan ada ang berasal dari tumguhan. Meskipun lemak dianggap sebagai punca pelbagai penyakit, tetapi anda perlu tahu bahawa  tidak semua lemak itu jahat dan berbahaya bagi kesihatan.



Lemak terdiri dari kategori
  1. Lemak Tepu - Bersifat membeku dan keras pada suhu rendah. Kebanyakanya dari sumber haiwan dan juga terdapat pada tumbuhan seperti santan dan lemak sayuran.Pengambilan yang berlebihan meningkatkan tahap kolesterol dalam darah yang berpotensi untuk termendap di saluran darah dan jantung.

  2. Lemak tak Tepu - Besifat lembut dan cecair walaupun pada suhu rendah. Ia didapati dari sumber tumbuhan.

    Sebab itu Lemak ni tdak semuanya jahat. Ada yang Lemak baik. Lemak jahat itu lah yang merbahaya. Jadi Lecithin aka bertindak memecahkan lemak-lemak jahat itu. Apa kebaikan Lecithin secara detailnya?

  • semulajadinya dikenali sebagai "pelarut lemak". Wah hebat boleh larutkan lemak. Sangat sesuai untuk mereka yang ingin berdiet Lecithin menolong membakar lemak dengan lebih cepat.
  • Membantu penyerapan .
  • nutrien dengan lebih baik. Penolong yang sempurna nampaknya.
  • Menjaga sel-sel dari proses pengoksidaan.
  • Menguatkan memori kerana adanya kandungan kolina di dalamnya. Jadi bolehlah dikatakan ianya makanan untuk otak.
  • Lecithin juga untuk mereka yang ingin cantik. Boleh menolong melembabkan kulit dan menyinarkan rambut.

Tidak rugi untuk anda miliki Lecithin kerana harganya yang berpatutan dan mampu dimiliki oleh semua orang

cc : http://www.mamaworld-collections.com




Sebarang pertanyaan boleh terus hubungi saya (Neng)    
SMS / CALL / WHATSAPP : +6 0111 673 1847

No comments:

Post a Comment

Untuk sebarang oder / pertanyaan boleh

✉ email di : aneng.hitchies@gmail.com
✉ PM di : www.facebook.com/anenghitchies
✉ Whatsapp : 0111 673 1847

Harap maklum :)