Tuesday, August 18, 2015

Kenapa Perlu Make Up Remover?


 
 


Sekarang ramai perempuan yang pilih untuk nampak natural beauty. So mereka pun pilih untuk taknak makeup. Bila tanya kawan office, kau tak pakai makeup ke? Dengan bangganya jawab, "taknak la nanti kulit muka rosak. Aku cuma pakai foundation je, lepas tu pakai BB Cream, pastu pakai compatc powder, pakai eyeliner, ala tu je, cukupla kan. Tapi makeup makeup ni tak pakai"
Lepas tu sebelum tidur, cuci muka pun tak. Yakin kulit tu bersih sebab cuma pakai bedak je kan! LOL. Actually, apa je benda yang kita tepek dekat kulit hari hari walaupun cuma compact powder, kena dibersihkan betul betul lagi lagi sebelum tidur. Nak bersihkan pakai apa? ni nak cerita.
PUNCA WHITEHEAD DAN BLACKHEAD TUMBUH
Kalau kita tak cuci muka sebelum tidur, pori pori akan tersumbat dan boleh membuatkan kulit kita tumbuh whitehead, blackhead segala head ada. hehehehe. Dulu aku pun ada masalah whitehead tepi hidung. Hari minggu je dah jadi rutin untuk picit picit whitehead tu keluar. Lepas tu hidung merah2 sebab kena picit, kadang kadang sampai luka kulit tu. Menyampah whitehead punya pasal! Rupa rupanya penyebab utamanya adalah tidak bersihkan muka sebelum tidur! Ok nak tunjuk dekat korang apa kaitan pori tersumbat dengan blackhead dan whitehead!


Nutritionist Shaklee ada terangkan sebelum ni, kulit muka kita sentiasa terdedah dengan bermacam kotoran tak kira lah sama ada daripada udara, sentuhan, kosmetik ataupun air. So selain cuci muka sebelum tidur, kena apply jugak Makeup Remover supaya kulit tu betul betul bersih. Pori pori tak tersumbat! Sebab tu sebelum cuci muka, sapu dulu makeup remover pada kapas muka dan lap perlahan lahan pada kulit. Lepas tu baru cuci muka. Orang yang tak pakai makeup pun kena guna makeup remover sebab kulit dah terdedah dengan segala kotoran yang macam aku cerita tadi.

KENAPA SAYA PILIH MAKEUP REMOVER SHAKLEE?
Ramai feedback kawan kawan yang kata dalam banyak banyak makeup remover yang ada di pasaran,Gentle Action Makeup Remover Shaklee ni antara yang paling berkesan bersihkan kulit kita dengan segala macam kotoran yang kita tak nampak. Dia tak ada alkohol. Jadi tak mengeringkan kulit langsung! Kulit jadi lembut sangat sangat. Dia bersihkan secara lembut dan tak memedihkan kulit. 


Antara pengalaman kawan yang apply Make Up Remover Shaklee

..."Saya gosok kulit gunakan kapas muka yang telah dititiskan dengan Makeup Remover Shaklee, dan dalam masa beberapa minit je, semua kulit kering termasuk sel kulit mati, boleh dikatakan semuanya habis tertanggal. Hidung yang banyak blackhead dan whitehead pun dah licin. Yang peliknya, kulit tak pedih langsung, means dia membersihkan pori2 tu dengan cukup PERFECT dan LEMBUT!.."
 Image result for make up remover shaklee
Image result for make up remover shaklee
  ..."Nur sendiri dah cuba 2 bulan gunakan make up remove Nutriwhite. Yag pastinya sangat BEST! Lembutnya bila sapu di muka, tak payah sental kuat kuat sangat dah boleh nampak daki-daki keluar . Licin je rasa. Kulit pon rasa lembut je.."







Image result for make up remover shaklee













TIPS ELAK WHITEHEAD DAN BLACKHEAD
So tips yang aku nak bagi entry kali ni, kalau kita nak elak kulit dari tumbuh jerawat atau whitehead dan blackhead bagai semua tu, pastikan sebelum tidur, kita apply makeup remover dulu. Bersihkan kulit betul betul dan lepas tu boleh cuci muka macam biasa. Nak hasil terbaik, cuci muka guna Gentle Deep Foaming Cleanser yang juga lembut pada kulit DAN BEBAS PARABEN. Bila pori pori kita dah cukup cukup bersih, barulah dia boleh bernafas waktu kita tidur, pori tak tersumbat, jerawat pun tak tumbuh!


Ini antara bahan bahan ramuan yang ada dalam Makeup Remover Shaklee. Selamat dan semulajadi tau! Yang penting non alkohol.

Pilihlah Gentle Action Makeup Remover ni. Langsung tak mengeringkan kulit, tak ada alkohol, dan tak pedihkan kulit muka kita! Bangun tidur mesti akan rasa kulit tu licin je sebab kulit totally bersih masa kita tidur. Yang paling penting, simple dan cepat! Bawak ke surau pun bagus. Boleh cuci makeup kita pergi kerja tu dengan cepat dan ambil wuduk tu dengan yakin! sebab kulit dah totally bersih! Yela, takut jugak kalau wuduk kita tak sah kan? Makeup kita tu kadang kadang ada alkohol, dan water ressistance. Nak cuci punya payah. Guna wipes pun kadang kadang tak sempurna bersihnya. So gunalah makeup remover shaklee ni pasti puas hati!  


Senang kan? So lepas ni takde alasan malas nak cuci muka, atau pun takde lagi dah dengar rungutan rungutan muka naik jerawat batu la jerawat halus la, whitehead la blackhead la! Cegah sebelum muka tu menimbun dengan segala kotoran degil! Sental kasi habis dengan Makeup remover ni okay!




No comments:

Post a Comment

Untuk sebarang oder / pertanyaan boleh

✉ email di : aneng.hitchies@gmail.com
✉ PM di : www.facebook.com/anenghitchies
✉ Whatsapp : 0111 673 1847

Harap maklum :)