Friday, September 11, 2015

Kerana Mu Suami, Aku Wanita Terhebat!


 
 


Jujur ku mengakui

Pantas ku beri
Seribu pujian buat kamu



Jauh di dalam hati
Selalu ku rasa
Bersyukur aku mengenalmu
Kerna cinta dari kamu
Jadikan aku
Wanita terbahagia di dunia



Bersama kamu
Ku jadi tahu
Artinya waktu
Lebih berharga dari harta di dunia



Bersama kamu
Ku rasa jauh
Lebih mengerti
Arti cinta tanpa harus mengucapkan cinta



Kamu ku yakin tahu
Ku yakin sama
Tujuanmu dengan tujuanku

'Andai dia adalah imam terbaik bagi diriku dan aku adalah makmum terbaik bagi dirinya, maka, Engkau halalkanlah hubungan kami'. Desis hati.


'Neng Maturah binti Long Muda, adakah awak sudi menjadi makmum saya dunia akhirat?'. Lamar seorang lelaki yang bakal menjadi imamku. Bersaksikan mama dan kedua orang tuanya. Hampir aku menitiskan air mata mendengar lamaran ikhlas itu, aku dikejutkan dengan suara lembut di tepi. Aku tenung mama sedalamnya. Mencari ketenangan dalam diri.



'Ya Allah, andai dia adalah jodoh buatku satukanlah hati kami'. Aku cuba jawab seikhlasnya. Mata-mata yang berada di situ turut menanti dengan sabar. 'Andainya saya pilihan terbaik awak, saya terima seikhlasnya'.  



Meskipun kami belum pernah merasa kemanisan bercinta sebelum bernikah, ku pohon agar aku dapat menjadi isteri yang solehbuat suami dan ibu mithali buat nak-anak. Ameen~

----------------------------------------------------------------------------

Walaupun kami hanya jumpa sekali sahaja sebelum kahwin, aku bersyukur kerana Allah pertemukan lelaki yang SUPER hebat! Hingga hari ini aku terasa ingin menitis air mata. Apa yang dia buat tak pernah tercapai dek akal.

Kami pernah diusir oleh tuan rumah, kami juga pernah ditarik segala nikmat hingga terpaksa 'merempat' selama 6bulan. Dan hanya dengan motor suami, kami ke mana sahaja walau saya dalam sarat mengandung. Dan suami hanya boleh pujuk hati isterinya dengan 'SABAR'.

Bila pandang wajah suami tidur, setiap malam saya cuba menahan air mata. Engkaulah suami LUAR BIASA....



Kerana semangat suami yang selalu support saya, saya mula fokus dalam dunia Shaklee. Alhamdulillah. Hanya dalam 3 bulan saya terus naik rank Coordinator!

Terima kasih sayang. Engkau lah segalanya. 
Terima kasih sayang. Engkau lah semangat.
Terima kasih sayang. Engkau lah suami ku yang LUAR BIASA.








Salam sayang
Coordinator Aneng Hitchies | 0111 673 1847

Comments
1 Comments

1 comment:

  1. salam, kawen tu sonok, nak jaga perkawenan tu yang tak sonok., huhu2

    ReplyDelete

Untuk sebarang oder / pertanyaan boleh

✉ email di : aneng.hitchies@gmail.com
✉ PM di : www.facebook.com/anenghitchies
✉ Whatsapp : 0111 673 1847

Harap maklum :)