Thursday, September 3, 2015

Kisah Menyayat Hati... Aku, Dia & ESP


 
 

[THE POWER OF SEDEKAH]
Baca hingga habis...............

Ya Allah. Sekali buat kebaikan, seumur hidup orang mengenangkan jasa.


Teringat lagi 2 tahun lepas, saya pernah ke rumah orang tua di Puchong. Melihatkan keadaan mereka sungguh saya sebak. Ada anak yang tinggal di perkarangan rumah kebajikan dan menghalau ibu mereka keluar dari kereta. Hingga ibu menangis teresak esak dan menyalahkan dirinya tak didik anak baik baik. Allahu~ Moga aku tergolong dalam golongan yang menyayangi ibu bapa.

Bila ku meninjau seorang demi seorang, tiba tiba mata membuntang ke arah seorang pakcik. Dirinya uzur kerana tak mahu makan. Sehingga terpaksa masuk kan makanan melalui wayar. Kurus. Sebak!

Dan kebetulan tika itu, aku ada satu canister supplements untuk tambah protin. Dan tika itu juga aku was was. Ingin sedekah atau simpan untuk perbelanjaan aku. Dan aku terpikir, jika lah ayah aku sebegini rupa sanggupkah aku pentingkan diri lagi? Dan aku beri sebekas supplements tersebut seikhlas hati. Semoga pakcik cepat sembuh~

Selang beberapa minggu, pihak rumah kebajikan tersebut email kan aku bertanyakan tentang supplements protin aku bagi tempoh hari. Dan dia oder sedozen lagi. Allahuakbar! Engkau buka pintu rezeki aku. Engkau lipat gandakan. Menurut pihak kebajikan, pakcik tersebut sudah boleh buka mulut untuk bercakap. Alhamdulillah ~

Hari ini, aku ada sesi ceramah dengan warga Akrab care. Sungguh tak ku sangka aku bersua kembali dengan pihak kebajikan tersebut. Dan sehingga kini, mereka masih ingat kan aku. Masih teringat peristiwa lalu. Dan mereka juga turut oder supplements protin lagi 1 set (7 tong ESP)

Ya Allah, Engkau tahu apa yang ku tak tahu. Yang baik datang dari Allah. Semoga aku terus buat kebajikan ke jalan Mu Allah.

     AKRAB CARE SESSION






Salam sayang
Coordinator Aneng Hitchies | 0111 673 1847

No comments:

Post a Comment

Untuk sebarang oder / pertanyaan boleh

✉ email di : aneng.hitchies@gmail.com
✉ PM di : www.facebook.com/anenghitchies
✉ Whatsapp : 0111 673 1847

Harap maklum :)