Saturday, September 12, 2015

私は元気モリモリックスです!!Gomen nasai !


 
 
Bila buat segmen cabaran blog dari MamaCery tentang pengembaraan ni takde apa yang nak diceritakan. Cuma teringat pengalaman lama semasa 'sesat' di negara matahari terbit. Pada tika itu umur Aneng dalam 18tahun.

Di sana lah, pertama kali aneng mengembara jauh dari keluarga. Jauh dari kawan. Seolah olah malam ni tidur, dan esoknya bangun terus di 'dunia' lain. Cepat sungguh masa berlalu.



\

Pada mulanya, hati memang gembira. Macam terlonjak lah senang cerita. Orang kampung nak pergi overseaaaaaa..... Sapa tak bangga kan? Bila orang tanya, "Mah, anak kau yang pegi Jepun tu sapa?'. Mama laung dengan bangga 'Anengggg!'. Satu perasaan yang tak boleh nak gambar / lukis.

Di japan, Aneng ada keluarga angkat. anaknya sama baya dengan Aneng. Peguki. 

(kanan - Peguki.....Kiri - Kumiko)

Inilah kawan baik Aneng sepanjang 3 musim kat sana. Nampak tak bendera Malaysia kat board tu? Mereka eksaited gile dapat belajar Bahasa Malaysia. Paling tak leh blah sebut 'budu'. dorang sebut jadi 'boo-tho'. Kadang kadang marah jugak sebab macam mengata kita 'bodoh' pulak. haha



Ni lah kenangan manis selama 25tahun. banyak yang Aneng belajar dari sana. Terutamanya bab disiplin. 

Dear Peguki & Kumiko,
nagai aida gobusata shimashita. gonshisetsu o fukaku kansha shimasu.futatabi ome ni kakareru ka do ka wakarimasen ne. Domo arigato ne! 本当に本当にありがとうございます. こらからもよろしくお願いします.
'maafkan saya kerana sudah lama berdiam diri. saya amat berterima kasih atas jasa baik kamu. saya tak pasti samada kita boleh bertemu semula atau tidak'

Salam sayang
Coordinator Aneng Hitchies | 0111 673 1847

Comments
2 Comments

2 comments:

  1. Replies
    1. aah kak.. tapi tak sempat abis... sejak tsunami kat shinjuku tak pegi dah :)

      Delete

Untuk sebarang oder / pertanyaan boleh

✉ email di : aneng.hitchies@gmail.com
✉ PM di : www.facebook.com/anenghitchies
✉ Whatsapp : 0111 673 1847

Harap maklum :)